דרעי גפני וליצמן: "מחאה חריפה על העבודות המיותרות בשבת"

ראשי הסיעות החרדיות הוסיפו כי העבודות יבוצעו בליל שבת, למרות שניתן לקיימן ללא כל בעיה באחד מלילות השבוע. "ביצוע העבודות בליל שבת חמורה מאד ואנו מביעים מחאה תקיפה על כבודה של השבת"
איתי גדסי 1 Comment on דרעי גפני וליצמן: "מחאה חריפה על העבודות המיותרות בשבת"

חילולי השבת נמשכים, והנציגים החרדים מסתפקים ב"מחאה חריפה" • ראשי הסיעות החרדיות הוציאו הודעה משותפת במחאה על המשך עבודות הרכבת בשבת הקרובה • האצבע המאשימה מופנית הפעם למשטרה

דרעי ליצמן גפני צילום: יעקב כהן
ראשי הסיעות החרדיות הוסיפו כי העבודות יבוצעו בליל שבת, למרות שניתן לקיימן ללא כל בעיה באחד מלילות השבוע. "ביצוע העבודות בליל שבת חמורה מאד ואנו מביעים מחאה תקיפה על כבודה של השבת"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראשי הסיעות החרדיות השרים דרעי, ליצמן וח"כ גפני, הוציאו היום הודעת "מחאה" כנגד השר חיים כץ, על אישור העבודות ברכבת בשבת הקרובה. בהודעת חברי הכנסת נרשם "אנו מביעים מחאה חריפה על כך שבשבת הקרובה ייערכו עבודות מיותרות שהן ללא צורך לפיקוח נפש".

ראשי הסיעות החרדיות הוסיפו כי העבודות יבוצעו בליל שבת, למרות שניתן לקיימן ללא כל בעיה באחד מלילות השבוע. "ביצוע העבודות בליל שבת חמורה מאד ואנו מביעים מחאה תקיפה על כבודה של השבת".

ראשי המפלגות מציינים כי ״העבודות אכן צומצמו באופן ניכר וחלק גדול מהעובדים אינם יהודים. אך עם זאת, אנו מוחים בכל תוקף כנגד התנהלות המשטרה שמהווה גורם לא מקצועי כשהיא מאלצת לבצע את העבודות בליל שבת, כשאפשר לבצען ביום חול. צר לנו שהתקבלה החלטה בנושא החשוב והערכי הזה, מבלי לנסות ולמנוע את הפגיעה בשמירת שבת קודש. אנו נדרוש פגישה מיידית עם מפכ״ל המשטרה להעמידו על חומרת הדברים״.

נציין כי מוקדם יותר היום פרסמנו כאן בקול חי לראשונה על כך שהשר חיים כץ העביר מסר לגורם בכיר ביהדות התורה כי כל העבודות יבוצעו על ידי גויים. אך למרות זאת טוענים ראשי הסיעות כי לא מדובר בעבודות הכרחיות.

על פי הודעת משטרת ישראל, החל מליל שבת בשעה 23:30 ועד ליום שבת בשעה 08:30, יתקיימו עבודות לשדרוג תחנת רכבת סבידור הממוקמת בכביש 20 בין מחלף ההלכה למחלף ארלוזורוב לדרום. במהלך העבודות ייחסמו 3 נתיבים מתוך 4 בכביש 20 לדרום, בקטע שבין מחלף ההלכה למחלף ארלוזורוב. כמו כן, ייחסמו הירידות ממחלף קק"ל וממחלף רוקח לכביש 20 לדרום.

לפני שבועיים הגיבו ברכבת ישראל לטענות שהופנו כלפיהם, ואמרו כי לאחר שהגורמים המקצועיים במשטרה (היועץ המשפטי ואגף התנועה) בחנו את מכלול הנסיבות והמשמעויות הכרוכות בסגירת מחלף מרכזי זה ביום חול, נכתבה חוות דעת מקצועית מטעם המשטרה, אשר קובעת כי ביצוע העבודות ביום חול יוביל לשיתוק תעבורתי משמעותי של מטרופולין ת״א, אשר בסיטואציות נפוצות רבות, עלול להוביל לסכנת חיים של ממש עבור אזרחים רבים.

במשטרה ביקשו להדגיש כי משטרת ישראל לא החליטה בשום שלב על ביצוע העבודות ולא על כיצד מתנהלות העבודות במחלף השלום בכלל, ובשבת בפרט, וההחלטה כמו גם הסמכות נתונה לגופים הרלוונטיים להחליט בנושא זה. "חוות הדעת שניתנה מטעם המשטרה הינה חוות דעת מקצועית ומבוססת המתייחסת רק למצב שבו העבודות הנ״ל היו מתקיימות ביום חול".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    גפני נשמע קצת יותר חריף במקרה של מיקי אלפר ודרעי במקרה של רמי סדן